Hjälplös

Jag tog mig faktiskt ut och sprang i morse, stolt. Men gud så jobbigt det var. Det var inte bara jobbigt för at jag inte sprungit på ett himla tag utan också efter som Arequipa ligger 2500 m över havet. Luften är tunnare här och det är svårare att få i sig det syre man behöver, särskilt när man springer. 
När jag kom hem och tänkte ta mig en duch vad händer då? Jo,det finns inget vattnen. Carlos sa till mig igår att han läst att dem skulle stänga av vattnet hela dagen idag men vi trodde inte på det, fråga mig inte varför det var himla dumt att inte tro på det. Det är inte första gången detta händer. Gud vad hjälplös man är utan vatten. 

Jag pratade just med Elias (lillebror) och beklagade mig till honom. Han förstod mig helt. Han sa, ja vet visst är det jobbigt när svetten torkar och det blir helt stelt i ansiktet. Jag kunde inte ha beskrivit det bättre själv. Han vet helt klart hur det är.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0